fredag, november 09, 2012

I've got 99 problems...

...being a bitch ain't one?

Jag har många problem. Små, stora, jättestora... You name it, I got it.

Men mitt till vardags största problem är att jag lider stor brist på impulskontroll. Och när jag säger "stor" så menar jag massiv, enorm. TOTAL brist på impulskontroll. Och jag menar av den orala sorten. Inte så att jag går omkring och randomly delar ut spontana avsugningar, missförstå mig rätt. Det är väl egentligen VERBAL impulskontroll det är dåligt med, men att jag skriver ORALA istället bekräftar bara hur verkligt mitt "problem" är. Effektsökeri. Jag hade kunnat använda ordet verbal på en gång, eller hur? Men det blev roligare att jag började ranta om avsugningar mitt upp i allt också, no?

Det är som att mini-mini-evil me som sitter på axeln kollektivt vill bestraffa alla som är dumma nog att omge sig med mig. "Genera dem" skriker hon genom tinnitusen. "Vi vill se rodnande kinder och skamsna blickar i backen!"

Och jag - som också har "will to please" som en brukshund - jag bara kör på. Och hoppas att de människor jag gillar mest inte blir bortskrämda. Oftast heter det att jag är "rolig", vad det nu ska betyda.

Bara det håller er tätt intill, nära, att jag roar er. Så är jag nöjd. Vad vore tourettes utan en publik? Kanske jobbig, kanske som en bal på slottet?

Then again. Så länge jag skrattar åt mina egna skämt så har jag kanske övertolkat hela mitt eget beteende? Kanske är jag bara fucking funny? Kanske ska ni vara tacksamma att ni får vara i min innersta cirkel? Vem vet?

Love you.

Inga kommentarer:

 
www.stinnitus.com