måndag, oktober 15, 2012

Swingin'

Okej, så det här är okaraktäristiskt för mig nu för tiden, men I'm really kind of having a good day efter mycket depp och drama, så jag tänker ta en nacksving på Aftonbladet.

Jag vet, jag vet... man får inte gnälla på Aftonbladet, utan bara "skylla sig själv om man går in på skitsidan" men kom igen nu. Om ingen var kritisk mot nyhetsrapporteringen (ja, jag använder ordet "nyhet" lite löst här) i det här landet så skulle ju Mussolini ansökt om uppehållstillstånd här i brådaste rappet.

Jag besökte alltså sidan på egen risk för att göra lite efterforskningar på vilka rubriker som bäst symboliserar det viktigaste i svenskarnas liv idag.

1. "Varuhuset – så gick det sedan" Ja, givetvis är detta spännande stycke en PLUS-artikel. Vem vill inte betala 29 kr/månaden för att läsa vad gamla nergångna skådespelare från 80-talet gör nu för tiden? Jag kan bara låta spänningen råda och gissa. Jag tjänar för dåligt för att köpa PLUS-paketet.

2. "Kicki Danielsson inför rätten igen" Men Kicki har varken snattat falukorv eller onanerat med den på öppen gata, nej Kicki har åkt dit för misstänkt narkotikasmuggling. Men Kicki oroar sig inte, hon har redan listat ut sammansvärjningen mot henne. Hon kontrar nämligen med "Det är för att jag är känd och kvinna". Eller ja, vi tror att hon sa så iallafall. Det är ju Aftonbladet som citerat henne så så vitt vi vet kan Kicki lika gärna egentligen vara en känd man.

3. "Katie Holmes liv var en lögn" NO SHIT, Aftonbladet! Ung kvinna, gift med äldre, förmögen man som är scientolog. Syntax error. Tydligen, rapporterar någon till någon, vars rapport Aftonbladet skriver om och säljer som sin egen, att förhållandet var på upphällningen sex månader innan skilsmässan från Tom Cruise. REALLY? Jag kan meddela att deras förhållande var på upphällningen innan hans PR-byrå ringde hennes och frågade om de hade några kvinnor i barnafödande ålder som behövde ett uppsving i karriären och kunde tänka sig att hyra ut sin livmoder för obegränsade spaltmeter i världens skvallerblaskor.

Jag känner att jag börjar dra iväg här, men oroa sig inte kära du, jag ska avrunda här nämligen. En sista FANTASTISK rubrik bara...

4. "Han blir avtänd - av mina orgasmer"...Wow.

.......Bitch, your dude is gay.


Inga kommentarer:

 
www.stinnitus.com